poniedziałek, 13 lutego 2017

Róż z miętą

Takie było zamówienie. Róż z miętą.
Przywędrowało jakiś czas temu. Przyjaciółka mojej znajomej spodziewała się drugiego dziecka i taż znajoma stwierdziła, że dobrym prezentem będą kolczyki. Pasujące kolorystyką do ulubionej chusty jej przyjaciółki. :)

Dziewuszka urodziła się szczęśliwie choć chyba ciut wcześniej niż planowano (ale taki w miarę bezpieczny ciut), widziałam fotkę i jest (oczywiście) urocza i rozczulająca. Kolczyki są jeszcze u mnie, ale pokaże je, bo szansa by Właścicielka je tu obejrzała jest bliska zeru. Znajoma zaaprobowała zdjęcie :).

Myślałam najpierw o czymś trochę innym, bardziej konkretnym. Jakieś serduszka chodziły mi po głowie. Ale jak już zaczęłam przycinać kanwę, planować wielkości i oglądać nitki, pozostałam przy abstrakcji.

W takich kolczykach zawsze podstawową trudność stanowi zrobienie dwóch takich samych albo prawie takich samych elementów. Zdarza mi się wyszywać je jednocześnie - tzn, każdy kawałek ma swoją igłę i nitkę i szyję na zmiana, aby było tak samo. Materia i oko robią oczywiscie różne psikusy i tutaj też nie do końca jest identycznie. Miętowe nici należą do gatunku błyszczących, atłasowych, z którymi zawsze trochę trudniej mi się pracuje. Ale efekt w sumie zadowala mnie, muszę to uczciwie przyznać.

Kolczyki są takie:




10 komentarzy:

  1. Delikatne, piękne i wcale nie muszą być identyczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam precyzję wykonania.
    Z ubolewaniem muszę się przyznać, że to właśnie precyzja odwiodła mnie skutecznie od zajęcia się biżuterią (a konkretnie kolczykami) z sutaszu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuję. Ale w życiu Ciebie nie posądziłabym o brak precyzji. Wręcz przeciwnie!

      Usuń
    2. No tak, moje też bywa precyzyjne, ale w jednym egzemplarzu; a tu trzeba dwa :-)

      Usuń
    3. W sumie dwie identyczne karteczki to pewnie nie... ale jak robisz wachlarz, to wszystkie elementy są takie same, prawda? :)

      Usuń
  3. Drobna różnica pomiędzy jednym i drugim egzemplarzem tylko podnosi atrakcyjność wyrobu. Śliczne kolczyki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło przeczytać takie słowa ;). Starałam się ,aby różnice rzeczywiście były drobne :)

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.